Jom Buat Duit!!!!

Sunday, 24 July 2016

Raya 2016 ~ Raya Kedua & Ketiga

Salam Sayang..

Harini nak cerita pasal raya ke dua & Ke tiga pulak ya. Ok.. Hari raya kedua aku tak seindah korang kot sbb satu hari beraya atas highway je. Sampai di Penang lebih kurang pukul 4 petang, terus beraya rumah abg kepada Mak mertua. Penang ni family sebelah Mak Mertua. Beraya sampai petang, lepas maghrib baru check in hotel. Raya ke dua, sebuah rumah je sempat singgah.

Sebelum bertolak pagi tu, macam biasalah SR akan buat drama dlu. Bergambar tak mo.. Duduk bwah xmo.. Nak berdukung je.Senget benget dah tudung mommy ni nak oi..

RAYA KEDUA
Lama jugak nak pujuk.. Bagi makanan pun xjalan.. 

Masa ni dah ok.. Siap joget bila dgr lagu..

Letak car seat xsampai setengah jam..Lena terus.

SR tido bagilah pulak peluang, mummy & daddy nak selfie..
OTW TO PENANG.. Wehuuu
Takde gambar beraya rumah sedare.. Sebab badan letih giler. Even jadi Co pilot je, tapi kebaslah jugak punggung ni. Sampai2 rumah sedare terus makan pastu rest kejup.

Check in hotel pukul 9 Malam.. MasyaAllah letih sgt. Ikutkan hati mmg nak terus je baring dekat katil mase tu. Tapi fikir nak kena kemas brg, mandikan anak dlu.. Bla bla bla.. Terus terbantut niat.. Apa2 pun siapkan Sofea dlu, bagi susu semua.. Then tidurkan dia.. Barulah boleh mengemas dgn tenang.

Lena tidur.. Mase ni la aku mengemas, mandi

RAYA KETIGA

Muka ceria bila bangun pagi...SR ni kalau tidur cukup.. Bangun pagi muka mesti berseri2..
Tapi syg keserian xlama.. Sebut nak brush teeth terus berdrama.. 
Tapi dah namanya Sofea.. Jumpa air terus senyap..  dr kecik mmg suka mandi..
Cuti raya pun buat kerja jugak.. Menciiii.. 
Budak ni mmg, kalau suruh bergambar.. muka2 mcmnilah die buat..
Ni kire ok jugaklah.. Tapi muka masam jeruk..
Sampai terduduk nak pujuk bergambar
Family picture.. 3rd raya 2016
Last day dekat Penang.. Pekena Nasi Kandar Line Clear dgn Cendoiiii.. Terbaekkk..
Setakat ni je la cerita raya 2016 aku.. next entry kita cerita pasal lain pulak ye..

Love,

Aina Ma'at

No comments:

Post a Comment